När ni hanterar bokningar
Ni har möjlighet att hantera bokningarna med hjälp av tre vyer - bordsplanen, tidslinjen och listan. Ni väljer själva den eller de vyer som passar er bäst. Alla vyer ger en god överblick över era bokningar och det är busenkelt att bordsplacera och ändra bokningarna.
Det kommer alltid finnas gäster som föredrar att ringa eller maila för att boka bord. Ni bokar enkelt in dessa via Bordsbokaren och har samtidigt möjlighet att ignorera att det är fullt, för nära osv.
Att registrera drop-in måste gå snabbt och det är precis vad det gör i Bordsbokaren . Två klick är allt som krävs.
Med några få klick kan ni avboka, ångra avbokningar och ändra bokningar åt gäster som inte gör det själva. Allt sparas i bokningens historik.
När ni loggat in i Bordsbokaren möts ni av en anslagstavla som visar vad som händer idag, hur veckans bokningar är fördelade och hur många som bokat kommande veckor.
Skicka sms eller e-post till flera gäster på en gång för att tex marknadsföra ett evenemang eller informera om en inställd sittning.
Väntelistan sköter sig själv. När platser blir lediga meddelas de översta sällskapen på listan varefter det är först till kvarn som gäller. Vill ni boka från väntelistan utan att behöva fylla i sällskapets uppgifter gör ni det med ett klick.
Menyer kan enkelt skickas ut via systemet till de sällskap som ska förbeställa.
Ni sköter själva ert sittningsschema och lägger enkelt in sittningar, undantag, stängda dagar osv.
Med hjälp av ett designverktyg i Bordsbokaren kan ni rita upp er egen bordsplan.
Har ni flera avdelningar kan ni dela upp restaurangen efter dessa och därefter hantera bordsplacering, lediga platser etc per avdelning.
Med hjälp av färger är det väldigt tydligt vilka bokningar som är hanterade och vilka sällskap som anlänt.
Om ni vill sköts bordsplaceringen automatiskt. Fungerar även med bordskombinationer. Automatiskt placerade sällskap kan givetvis flyttas manuellt i efterhand.
Vid manuell bordsplacering är det bara att dra och släppa en bokning för att välja bord.
När tex köket behöver hantera bokningarna i pappersformat skriver ni smidigt ut bokningar i ett lättöverskådligt format - en och en eller flera bokningar på samma gång.
Det är möjligt att lägga in notiser om evenemang och liknande som dyker upp när era gäster bokar.
Det går bra att göra interna anteckningar för bokningar som endast personalen kan läsa. Allt som görs med en bokning loggas i dess historik som kan granskas i efterhand.
Det går att flagga bokningar som behöver följas upp och även schemalägga en påminnelse.
Bordsbokaren signalerar när det finns en ohanterad ny, ändrad eller avbokad bokning. Dessutom, om så önskas, skickas dessa notiser via e-post till restaurangen.
Bordsbokaren varnar när någon som inte dykt upp bokar igen eller vid misstänkta dubblettbokningar.
Spärra sällskap som tex inte dykt upp utan att avboka vid upprepade tillfällen.
Det är möjligt att skicka en extra bokningsbekräftelse i efterhand om exempelvis en gäst hade angett fel telefonnummer eller om ni ändrat en bokning.
Ni kan göra en kom ihåg-anteckningar för ett datum om ni exempelvis vill påminna varandra internt om att restaurangen är abonnerad eller liknande. Noteringen visas som en gul post-it och är svår att missa.
Ni har givetvis möjlighet att granska era gästers omdömen. Eller rättare sagt en sammanställning av dem eftersom de lämnats anonymt. Efter några veckor finns här mycket kunskap att hämta. Era omdömen visas endast internt.
Hur har antalet bokningar utvecklats den senaste tiden? När under dygnet bokar flest? Hur långt i förväg bokar gästerna? Statistikfunktionen ger er svaren.
Det är möjligt att exportera era bokningar inklusive kontaktuppgifter om ni tex behöver datan för att göra ett utskick av nyhetsbrev till de som godkänt detta.
Jobba effektivare i Bordsbokaren med hjälp av snabbkommandon.
Det finns ett stort antal möjligheter att anpassa Bordsbokaren till er verksamhet. Dessa inställningar kan ni göra enkelt på egen hand i Bordsbokaren .
Ni har möjlighet att lägga upp egna användare av Bordsbokaren så att ni kan hålla reda på vem som registrerat en bokning och även styra vilken behörighet varje person ska ha.
Som kund till både Bordsbokaren och
Personalkollen kan ni se antalet inbokade gäster direkt i Personalkollens schemaläggningsfunktion för att enklare kunna avgöra vilken bemanning som behövs.
Bordsbokaren fungerar allra smidigast på en dator eller surfplatta, men går även bra att använda på en smartphone.
All er information säkerhetskopieras var tionde minut. Dessutom är tjänsten uppsatt i speglade datahallar för att slippa avbrott om en av dem skulle drabbas av en allvarlig incident.