Bordsbokning

Vi vågar påstå att dagens restauranggäster tar för givet att de kan boka bord online - när och var som helst. Med vår tjänst för bordsbokning gör ni detta möjligt för era gäster.

Bordsbokning

Boka bord

Kunden bokar enkelt bord med hjälp av bokningsmodulen som läggs in på er restaurangs hemsida. Efteråt får kunden en bekräftelse via sms och/eller e-post.

Boka bord

Förskottsbetalning och avgift vid noshow

Undvik noshow genom att ta betalt i förskott (via Swish eller med kort) eller spara gästens kortuppgifter för att kunna ta ut en avgift vid noshow.

Förskottsbetalning

Tidslinje

Få en snabb, visuell överblick över bord och bokningar med hjälp av tidslinjen i Bordsbokaren .

Tidslinjen

Bordsplan

Hantera bokningar med hjälp av bordsplanen när du vill ha full kontroll över restaurangens avdelningar och bord.

Bordsplanen

Listvy

Listvyn är lite som en text-tv-version av Bordsbokaren. Inte lika visuellt tilltalande som tidslinjen och bordsplanen, men ett mycket effektivt sätt att hantera bokningar.

Listan

Drop-in

Registrera drop-in-sällskap med två klick direkt från Tidslinjen.

Drop-in

Sms-utskick

Skicka sms till flera gäster på en gång för att tex marknadsföra ett evenemang eller informera om en inställd sittning.

Sms-utskick

Se era bokningar i Personalkollen

Använder ni Personalkollen? Då kommer ni kunna se antalet inbokade gäster direkt i Personalkollens schemaläggningsfunktion för att enklare kunna avgöra vilken bemanning som behövs.

Personalkollen

Omdömen

Om ni vill, ges era gäster möjlighet att lämna anonym feedback efter besöket. Omdömena publiceras inte offentligt och ger er ett viktigt underlag för att utveckla er verksamhet.

Omdömen

Statistik

Hur har antalet bokningar utvecklats med tiden? När under dygnet bokar flest? Hur långt i förväg bokar kunderna? Statistikfunktionen ger er svaren.

Statistik

Hantera bokningar i mobilen

Bordsbokaren  är lika enkelt att använda i mobilen som på en surfplatta eller dator.

Hantera bokningar i mobileng

Egna inställningar

Med hjälp av egna inställningar för sittningar, platser, bord, stängda dagar etc kan Bordsbokaren anpassas efter er restaurangs behov.

Egna inställningar

Lite mer detaljer...

När era gäster bokar bord

Era gäster bokar enkelt bord via Bordsbokarens bokningsmodul på er hemsida och får besked direkt utan att ni behöver bekräfta bokningen.
Undvik noshow genom att ta betalt i förskott (via Swish eller med kort) eller spara gästens kortuppgifter för att kunna debitera en eventuell noshow-avgift.
Om ni vill, kan ni låta era gäster välja själva hur länge de vill ha sitt bord (inom de gränser ni bestämmer). På så vis kan ni optimera beläggningen eftersom de som klarar sig med en kortare tid inte blockerar tid för andra sällskap.
När det är fullt finns alltid möjligheten att skriva upp sig på den automatiska väntelistan.
Ni sätter själva gränsen för hur stora sällskap får vara för att få boka själva. Större sällskap kan enkelt skicka sina kontaktuppgifter till restaurangen för att få hjälp.
En bokningsbekräftelse skickas ut via sms och/eller e-post så att allting är solkart inför besöket.
Om ni vill, skickas en påminnelse till era gäster via sms några timmar innan besöket.
Era gäster kan själva ändra och avboka sin bokning genom att följa en länk i bokningsbekräftelsen.
Icke svensktalande gäster har möjlighet att byta språk till engelska när de bokar.
Om ni vill, kan ni ge era gäster möjligheten att lämna ett omdöme efter besöket.
Om ni planerar att göra utskick av nyhetsbrev eller erbjudanden till era gäster, kan ni be om godkännande i samband med bokningen.
Återkommande gäster behöver inte fylla i sina personuppgifter igen om de bokar från samma enhet.
Det är lika smidigt att boka via dator, surfplatta och smartphone.

När ni hanterar bokningar

Ni har möjlighet att hantera bokningarna med hjälp av tre vyer - bordsplanen, tidslinjen och listan. Ni väljer själva den eller de vyer som passar er bäst. Alla vyer ger en god överblick över era bokningar och det är busenkelt att bordsplacera och ändra bokningarna.
Det kommer alltid finnas gäster som föredrar att ringa eller maila för att boka bord. Ni bokar enkelt in dessa via Bordsbokaren  och har samtidigt möjlighet att ignorera att det är fullt, för nära osv.
Att registrera drop-in måste gå snabbt och det är precis vad det gör i Bordsbokaren . Två klick är allt som krävs.
Med några få klick kan ni avboka, ångra avbokningar och ändra bokningar åt gäster som inte gör det själva. Allt sparas i bokningens historik.
När ni loggat in i Bordsbokaren  möts ni av en anslagstavla som visar vad som händer idag, hur veckans bokningar är fördelade och hur många som bokat kommande veckor.
Skicka sms till flera gäster på en gång för att tex marknadsföra ett evenemang eller informera om en inställd sittning. Ni väljer enkelt vilka som ska få sms:et.
Väntelistan sköter sig själv. När platser blir lediga meddelas de översta sällskapen på listan varefter det är först till kvarn som gäller. Vill ni boka från väntelistan utan att behöva fylla i sällskapets uppgifter gör ni det med ett klick.
Menyer kan enkelt skickas ut via systemet till de sällskap som ska förbeställa.
Ni sköter själva ert sittningsschema och lägger enkelt in sittningar, undantag, stängda dagar osv.
Med hjälp av ett designverktyg i Bordsbokaren  kan ni rita upp er egen bordsplan.
Har ni flera avdelningar kan ni dela upp restaurangen efter dessa och därefter hantera bordsplacering, lediga platser etc per avdelning.
Med hjälp av färger är det väldigt tydligt vilka bokningar som är hanterade och vilka sällskap som anlänt.
Om ni vill sköts bordsplaceringen automatiskt. Fungerar även med bordskombinationer. Automatiskt placerade sällskap kan givetvis flyttas manuellt i efterhand.
Vid manuell bordsplacering är det bara att dra och släppa en bokning för att välja bord.
När tex köket behöver hantera bokningarna i pappersformat skriver ni smidigt ut bokningar i ett lättöverskådligt format - en och en eller flera bokningar på samma gång.
Det är möjligt att lägga in notiser om evenemang och liknande som dyker upp när era gäster bokar.
Det går bra att göra interna anteckningar för bokningar som endast personalen kan läsa. Allt som görs med en bokning loggas i dess historik som kan granskas i efterhand.
Det går att flagga bokningar som behöver följas upp och även schemalägga en påminnelse.
Bordsbokaren  signalerar när det finns en ohanterad ny, ändrad eller avbokad bokning. Dessutom, om så önskas, skickas dessa notiser via e-post till restaurangen.
Bordsbokaren  varnar när någon som inte dykt upp bokar igen eller vid misstänkta dubblettbokningar.
Spärra sällskap som tex inte dykt upp utan att avboka vid upprepade tillfällen.
Det är möjligt att skicka en extra bokningsbekräftelse i efterhand om exempelvis en gäst hade angett fel telefonnummer eller om ni ändrat en bokning.
Ni kan göra en kom ihåg-anteckningar för ett datum om ni exempelvis vill påminna varandra internt om att restaurangen är abonnerad eller liknande. Noteringen visas som en gul post-it och är svår att missa.
Ni har givetvis möjlighet att granska era gästers omdömen. Eller rättare sagt en sammanställning av dem eftersom de lämnats anonymt. Efter några veckor finns här mycket kunskap att hämta. Era omdömen visas endast internt.
Hur har antalet bokningar utvecklats med tiden? När under dygnet bokar flest? Hur långt i förväg bokar kunderna? Statistikfunktionen har svaret.
Det är möjligt att exportera era bokningar inklusive kontaktuppgifter om ni tex behöver datan för att göra ett utskick av nyhetsbrev till de som godkänt detta.
Det finns ett stort antal möjligheter att anpassa Bordsbokaren till er verksamhet. Dessa inställningar kan ni göra enkelt på egen hand i Bordsbokaren .
Ni har möjlighet att lägga upp egna användare av Bordsbokaren  så att ni kan hålla reda på vem som registrerat en bokning och även styra vilken behörighet varje person ska ha.
Som kund till både Bordsbokaren och Personalkollen kan ni se antalet inbokade gäster direkt i Personalkollens schemaläggningsfunktion för att enklare kunna avgöra vilken bemanning som behövs.
Bordsbokaren  fungerar allra smidigast på en dator eller surfplatta, men går även bra att använda på en smartphone.
Tjänsten är uppsatt i speglade datahallar för att slippa avbrott om en av dem går ner. Dessutom görs det backup av all er information var tionde(!) minut.